تبلیغات
 TmxPLUS - ادمه پست قبلی آموزش sf


در اینجا SF و Morphling در لاین وسط هستن و SF با Shadowraze آپ ۴ HP اون رو تا حد قرمز پایین میاره ولی مانا لازم واسه یه Shadowraze دیگه رو نداره و morph فرار میکنه و sf به دنبالش میره و اون هم فقط مانا لازم واسه یه Waveform کردن رو داره و در تصویر آخر میبینید که به بالای دره Waveform میکنه تا فرار کنه
در تصویر اول نواحی مختلفی رو میبینید که در راستای SF وقتی Shadowraze کنه اون نواحی دمیج میخورن X اول و دوم که معلوم هست به چیز خواصی دمیج نمیده و X سوم هم بهتره که دورتر باشه پس بازیکن Sf نتیجه میگیره با نقطه A بره و ‘C’ کنه و میبینید که محاسبه درست در میاد و morph کیل میشه باید بهتون بگم که این محاسبات در یه لحظه انجام میشه و اگه یک لحظه دیر بشه شاید morph کیل نمیشد

برای Shadowraze کردن نکاتی هستش که گفتنش بد نیست :

۱- هرگز روی هدفتون مستقیم کلیک نکنید به جاش روی نقطه ای کلیک کنید که در راستای هرکت هدفتون هست

۲- اگر بین شما و حریفتون مانعی وجود داره (درخت و دره و … ) روی هدفتون و هر چیزی کنار اون کلیک نکنید تا جهت هیرو عوض بشه و بخواد از راه دیگه به اون سمت بره به جاش در راستای خط بین خودتون و هدفتون (اگه هدف در حال حرکت هستش بهتره تا جایی که هدف میخواد بره یعنی در راستای حرکتش رو هدفتون در نظر بگیرید) در نزدیک ترین نقطه به مانع بینتون کلیک کنید

نکات آخر ولی با ارزش

برای استفاده درست از Shadowraze باید بلد باشین چه وقت اون رو کنسل کنین و به سرعت مکانتون رو درست کنین و دباره محاسبه کنین و سریع اعمال کنین

Shadowraze برای عمل کردن به ۰٫۵ second زمان احتیاج داره برخی اوقات به دلایل پیشبینی نشده ای این اسکیل شما miss میشه پس باید قبل از این که animation ( sf دستهاش رو بالا میبره تا اسکیل رو بزنه) این اسکیل تمام بشه اسکیل رو کنسل کنید برای این کار میشه ار کلید S و یا حرکت استفاده کرد

اگر خوب و با تمرکز بتونید این کار رو واسه Shadowraze انجام بدید میتونید همین کار رو برای اسکیل ۶ انجام بدبد تا بتونید دشمنان رو از خودتون دور کنید

Shadowraze کردن سریع چیزی هستش که بیشتر دوتا بازان شنیدن اما این کار فقط از بازیکنان با تجربه بر میاد این مورد وقتی استثنایی میشه که هدفتون Stun و یا slow باشه . فرض کنید دشمنتون در یک خط مستقیم روبروی شما برای ۱٫۵ ثانیه در حرکت هست و شما سریع و متوالی از ‘X’ و ‘C’استفاده میکنید (یا ‘Z’ و ‘X’) و شما باید این رو در نظر بگیرید که بین هر Shadowraze متوالی ۰٫۲ ثانیه زمان صرف میشه و ۰٫۵ هم برای بار اول پس باید با محاسبه این کار رو انجام بدید

قسمت دوم : شروع بازی

آیتم های شروع :

یک نوع آیتم بندی محبوب و جامع برای اول بازی ، این نوع کلی هستش به SF مقدار زیادی heal میده (برای مقابله با هیرو هایی که اول بازی دمیج یا اسکیل دمیج سنگینی دارن) و مقداری دمیج میده و ۲ تا به هر stat ( stg.int.agl ) اضافه میکنه و تنها مشکلی که داره اینه که شما نسبتا ضعیف و شکننده هستین ولی برای این مشکل میتونین یکی یا جفت Slippers of Agility رو با Gauntlets of Ogre Strength عوض کنید

این نوع آیتم بندی برای mid solo پیشنهاد میشه. بهتون مقدار زیادی Stat و دمیج خوب برای شروع و مقداری هم هیل میده برای اتک اخر دادن هم بد نیست دو تا Circlet of Nobility به شما این قابلیت رو میده تا بعد به Wraith Band یا Bracer تبدیلشون کنید .

این نوع آیتم بندی برای وایسادن جلو بازیکن هایی که با هم در ارتباط هستند (یا کنار هم در یک GN یا با voice با هم صحبت میکنند یا … ) یا بازی در برابر تازه واردان .
این نوع برای بازی در Clan Wars خوبه مگر اینکه شما در اتک آخر دادن (برای گرفتن bottle) مطمئن هستید . چون براتون ۱۵۳ تا گلد میمونه شما به راحتی میتونید با اتک آخر دادن تا قبل از لول ۵ شدن بگیرید و بعد از آن به سرعت بتونید Magic Wand رو ببندید. و شما در بازی جمعی وابسته به Courier دوستانتون نیستید چون یک Courier برای SF بسیار مهم هستش

این نوع آیتم بندی واسه solo mid وقتی جلوتون هیرو های اذیت کننده و اسکیل orb دار مثل Huskar یا Viperهستش کاربرد داره . مشکلی که جلوی این جور هیرو ها وجود داره اینه که اون ها با اتک اخر دادن و deny کردن یونیت جلوی شما رو میتونن بگیرن با این روش اگه اذیت بشین با tango میتونین جبران کنین و ۴ تا Ironwood به شما stat بالای میده که خوبه اگر در اینجور بازی هم تیمیهاتون هیچکدوم chicken نداشتن ( و شما بدبختانه جلوی یه هیرو اسکیل اتک orb بودین ) شما باید یه Ironwood رو بیخیال بشین و یه courier بگیرین.

یکی دیگر از آیتم بندیهایی که وجود داره این روش هستش که شبیه آیتم بندی دوم هستش ولی جای یک Circlet یک Ironwood و Salve جایگزین میشه این نوع آیتم بندی به نظرم یکی از بالانس ترین آیتم بندی هاس ، هیل مناسب به واسطه Salve وtango و stat کافی و ۳ تا Ironwood که بعدا میتونه به Magic Wand تبدیل بشه این روش واسه هم بازی خانگی هم کلنی خوبه تنها اشکالی که داره اینه که دمیج ابتدای بازی واسه اتک آخر دادن نسبتا پایین هستش

یا

یا

اینم یک نوع روش آیتم بندی هستش که خیلی قدیمیه و قدمتش به ۶٫۴۱ میرسه . این روش زیاد خوب نیست چون امروزه بستن Magic Wand بسیار مهمتر از بستن Wraith Band یا Bracer هستش و مقدار زیادی heal داره که ضروری نیست و با نگه داشتن گلد اونها میشه سریع تر Bottle که مهمتره رو بست با این حال بیشتر نوع اول و سوم رو پیشنهاد میکنم مخصوصا اولی برایsolo mid در برابر یک بازیکن با تجربه Warlock که میتونه راحت با Shadow Word هیرو شما رو اذیت کنه ولی شما tango دارید و هیل مناسب و واسه Shadowraze کردن مانا خوبی دارید تا بتونید شما هم هیرو مقابل رو اذیت کنید

متاسفانه مرسوم شده واسه آیتم شروع از این آیتم شروع کنن در بازی های عمومی بازیکنان SF این آیتم واسه شروع زیاد به چشم میخوره اما بزارید بگم چرا این آیتم برای شروع مناسب نیست :

۱- این نوع آیتم بندی واسه شروع به شما اصلا Stat نمیده تا برای اتک آخر دمیج کافی داشته باشید

۲- این آیتم برای شروع خیلی گرونه و هیل زیادی در هر بار استفاده نمیده و واسه اینکه هیل بشید چون مانا هم میده و شما به دلیل پایین بودن سطح Shadowraze از اون استفاده نکردید مانای داده شده هدر میره

۳- اگه bottle شما خالی بشه دشمنتون میاد تا پاور آپ رو بدزده ازتون و bottle شما خالی بمونه و این که شما به طرف یکی از پاور آپ ها برید و اونجا خالی باشه خیلی شمارو به خطر میندازه (مگر اینکه از MH استفاده کنید)

نمیگم که گرفتن Bottle برای آیتم شروع کلا کار احمقانه ای هستش ولی فقط تعداد محدودی هیرو وجود داره که میتونن بازی رو فقط با یه Bottle شروع کنن برای مثال Magnus (rubick) . بهتری وقتی Bottle رو بگیرین که زیاد شکننده نباشین و تونسته باشین اسکیل های Shadowraze و Necromasteryرو در حد بالایی (بهتره کاملا) آپ کرده باشین و آماده gank باشین . در آخر دلیل اینکه Icefrog آیتم هایtango و Ironwoodرو هم گذاشته همینه .

طرز بازی با دشمن روبرو در لاین (فرض کنید solo mid هستید) :

در ابتدا شما باید نوع آیتم بندی شروع رو با توجه به طرز بازی ببندید . من معتقدم ۸۰% بازی های Clan War و ۹۵% بازی های عمومی SF رو برای لاین solo انتخاب میکنند برای انتخاب لاین باید توجه کنید SF هیرویی هستش که Stun و قابلیتی واسه فرار نداره و در ابتدای بازی ضعیف هستش و همچنین برای اینکه موثر باشه باید سریع لول آپ بشه بنابراین امکان داره شما solo در لاین وسط یا بالا یا پایین برید . Solo بالا و پایین رفتن بیشتر در بازی های Clan War موثر هستش چون برنامه ریزی برای این روش وجود داره و در بازی های عمومی معمولا باعث بحث و جدل میشه
اینکه شما بدونید چطور باید جلوی یونیت رو بگیرید خیلی مهمه . وقتی solo mid با گرفتن جلوی حرکت یونیت ها شما باعث میشید اونها آرومتر حرکت کنن و باعث میشه وقتی شما به دشمنانتون رسیدین اونها داخل river باشن و هیرو مقابل دید کمی داشته باشه ولی شما چون در قسمت بالای river هستین دید بهتری دارین و این دلیل موجمب میشه شما راحت تر اتک آخر بدین و دشمنتون نه تنها نتونه اتک آخر بده (به دلیل miss شدن زیاد اتک) بلکه deny کدن هم سخته و شما هم deny هم اتک آخر راحت تری به یونیت های دشمن میدید ولی یادمون رفت که درباره گرفتن جلوی یونیت بگیم برای این کار باید شما باید در یک راه زیکزاکی جلوی حرکت یونیت ها حرکت کنین اونها وقتی میان و به هیرو شما میخورن واسه لحظه ای وایمسن و دباره با تقیر راه حرکت میکنن و شما با تکرار اینکار میتونید حرکت اونها رو آرموتر کنید تا یونیت های دشمن زودتر برسن

Nevermore در ابتدای بازی بسیار ضعیف هستش بنابراین بسیار مهم هستش که از ward برای جلوگیری از gank شدن و مقداری هم برای gank کردن . در بازی های Clan War و عمومی شما نباید ward بگیرین و باید اینوتوری و آیتم های بهتری داشته باشین و یاراتون بگیرن ولی شما باید اونها رو بکارین ولی در بازی های عمومی اکثرا هرکس واسه خودش این خرید رو میکنه . درآوردن ۲۰۰ گلد خیلی آسونه ولی اگه SF ابتدای بازی Gank بشه برگشتنر به بازی خیلی سخته

در اینجا چند هیرو که میتونن جلوی شما solo mid بازی کنن:

لاین دوتایی

 

+
+

در بازی های Clan War یا برخی بازی های عمومی شما دشمنانی دارید که به صورت دوتایی جلوتون وایمیسن دو مثال در بالا آورده شده چون اساسن اونها در یک لاین به خوبی با هم مچ میشن و نمیزارن تا پا بگیرین و اتک آخر بدین .
خوشبختانه SF از معدود هیروهای دوتا هست که میتونه جلوی لاین دو هیرویی وایسه و خوب بازی کنه ولی اگه دیدین جلوتون هیرو های مچ وایسادن یا لاینتون رو عوض کنید یا از shadowraze ‘C’ استفاده کنید و با دقت زیاد بازی کنید .

در بازی روبروی دو هیرو باید دقت داشته باشین تا شروع کننده درگیری رو بشناسین (مثلا در مثال بالا Crystal Maiden در ابتدا با Frostbite درگیری رو شروع میکنه و بعد پشت سرش Admiral با Torrent روتون لول میزنه پس در اینجا شروع کننده Crystal Maiden هستش) بعد از شناختن شروع کننده باید شما فاصله ای بیشتر از رنج لول هایی که شروع کننده میتونه واسه شروع درگیری روتون بزنه با اون داشته باشید چون اگه دستش به شما برسه با زیبایی میمیرین . واقعا SF میزان HP لازم برای وایسادن جلوی دو هیرو مچ رو نداره

قسمت سوم : ادامه بازی

آیتم بندی موقعیتی برای Sf بسیار حیاتی هستش و در بازی خیلی تاثیر گذار هستش

اوایل بازی


با
یا

همه چیز اینجا واضح و گویاس ولی یه توضیح مختصر میدم
• آیتم Bottle برای مواقع ضروری برای مقداری مانا و Hp خوبه و همینطور گرفتن پاور آپ ها و rune ها
• آیتم Boots of Speed هم نیاز به توضیح نداره برای رفلکس بیشتر
• چون SF زیاد باید در gank ها حضور داشته باشه Magic Wand میتونه مقداری مانا و HP به هیرو بده و برای shadowraze خیلی به درد میخوره . این آیتم برای SF ضروری هستش
• همیشه یه teleport باید همراهتون باشه تا در مواردی نظیر کمک به دوستانتون یا تاورتون و فارم لاین خالی و فرار در مواقع بحرانی استفاده بشه
• شخصا بستن Wraith Band رو پیشنهاد میکنم چون بهتون دمیج بیشتری برای اتک آخر دادن در ابتدای بازی میده و هیرو AGL بیشتری میگیره ولی بعضها محتاتانه بازی میکنن و Bracer رو انتخاب میکنن شما باید با توجه به بازیتون و هیرو های مقابلتون از این دو انتخاب کنید

آیتم های اواسط بازی :


یا

بعلاوه آیتم هایی که باید از قبل داشته باشید

با
یا

Boots of Travel, Black King Bar و Kelen’s Dagger آیتم هایی هستند که معمولا روی SF در اواسط بازی دیدید . از طرف دیگر Power Treads + Black King Bar و Manta Styleروش جدیدی از آیتم بندی است که بیشتر در بازی های clan war که ساپورت تیمی بهتری نسبت به بازی های عمومی وجود داره دیده میشه و SF رو بیشتر به یک هیرو AOE نزدیک میکنه تا carry .

Boots of Travel مقدار زیادی MS به هیرو میده و میتونید بیشتر و راحت تر فارم کنید و Black King Bar میتونه برای زمانی شما رو ضد لول کنه و Kelen’s Dagger میتونه واسه فرار و یا استفاده درست از ۶ (یعنی دقیقا با بلینک برید وسط درگیری تیمی) موثر خواهد بود . این ترکیب آیتم معمول ترین ترکیب برای SF هستش

شاید دلیل اینکه میبینید Power Treads بجای Boots of Travel در بازی های clan war انتخاب شده این باشه که هیرو در این بازی ها همواره در حال حرکت بین لاین های مختلف هست . ولی به هر حال معمولا واسه SF بستن آیتم Boots of Travel در یک بازی استاندارد clan war بیشتر از ۱۲-۱۵ دقیقه طول نمیکشه و این آیتم واقعا آیتم مفیدی هستش . تفاوت واقعی بین بازی های clan war و عمومی برای SF در این هستش که SF در بازی های clan war زمان بیشتری رو صرف گنک و شرکت در درگیری های ۲v2, 3v3 میکنه و مابقی رو به farm میپردازه . Power Tread ارزان و کارا و میتونه با تغیر بین AGL و INT و STG مقداری مانا و اتک دمیج و یا HP براتون تامین کنه . Black King Bar یه آیتم انتخابی نیست این آیتم برای SF ضروری هستش این آیتم شمارو یک هیرو AOE میکنه ولی بیشتر از اون به شما نقش carry میبخشه

یک طریقه بستن دیگر :

برخی اوقات که بازی باب میل شما پیش نمیره بهتره اول BKB ببندین ولی اگه بازی به نفع شما جلو میرفت بهتره اولویت بستن BKB و dagger رو عوض کنین و اول dagger ببنید چون در این بازی های (که به نفع ما جلو میره) آیتم dagger قبل از دقیقه ۳۰ خیلی به کار میاد ولی بعد از اون مثل قبل کاربرد نداره

دو روش بعدی معمولا در ریپلی های حرفه ای دیده میشه :


یا

این نوع روش بسیار بی خطر و ایمن هست . شما مقدار زیادی DPS میگیرین و به واسطه BKB هیچ چیز جلوی ۶ شما رو نمیگیره و علاوه بر اون میتونید به راحتی اتک بدید با دمیج بالای که دارید . تنها مشکلی که دارید وابسته به stuner های تیمتون هستید تا دشمنان رو stun کنه و شما با آرامش برید و BKB کنید و ۶ کنید .این نوع آیتم بندی بیشتر بازیکنان که در بازی های حرفه ای و جدی میبندند

وقتی بازی باب میل شما پیش نمیره (زیاد کیل میشید) سپس شما این روش رو میندید تا بتونید کارتون رو در درگیری های تیمی به درستی انجام بدید . اگه تیم شما جلوئه سعی کنید Boots of Travel و BKB رو تا دقیقه ۲۲ ببندید ولی اگر نیست سعی کنید تا دقیقه ۲۰ حداقل BKB رو بسته باشید و اگر میبینید نمیتونید فارم کنید و Boots of Travel رو تا دقیقه ۱۸ ببندید به جای اون Power Tread رو ببندین چون ارزانتره و به شما مقداری stat و AS میده که در فارم برای بستن BKB کمکتون میکنه

این آیتم بندی رو زیاد پیشنهاد نمیکنم چون ۲۱۵۰ تا گلد فقط به خاطر یک بلینک به باد میره البته شاید ارزش داشته باشه ولی شما باید این سوال رو از خودتون بکنید ” چرا باید بعد از Boots of Travel آیتم dagger رو بگیرم؟”

استدلالش سادت وقتی شما Boots of Travel رو میندین قابلیت شما واسه farm چندین برابر میشه و باید سریع برای بستن Dagger فارم کنید تا شروع به گنک کنید و نقشتون رو در تیم ایفا کنید . یک بازیکن با تجربه SF به راحتی ۵ دقیقه بعد از بستن Boots of Travel باید dagger خودش رو بسته باشه .
اگر اول Kelen’s Dagger رو بگیرید شما باید ریسک کنید و همان مقدار زمان لازم برای بستن Boots of Travel رو به فارم بپردازین اگر رو گنک فکر نکنید پس زودتر بستن Dagger سودی نداره . ثانیا Dagger برای دنبال کردن و گنک شخصی به درد میخوره و در استفاده اسکیل های AOE و درگیری تیمی هیچ سودی نداره .

اگر شما نقشه ای برای بستن این روش آیتم بندی ندارین باید دو مورد رو در نظر بگیرین
۱- شما رفلکس کافی برای بیشترین استفاده از Dagger رو دارین
۲- واقعا در تیم و درگیری های تیمی مشارکت دارین

VS

Lothar’s Edge آیتمی هستش که استفاده از اون رو به کاهش هست و در بازی های عمومی کم و بیش هست ولی در بازی های Clan War زیاد به چشم نمیخوره

۱- Kelen’s Dagger به شما ابتکار میده . اگه شما Lothar’s Edge داشته باشید و بخواهید در یک درگیری تیمی ۵ خوبی بزنید اول Windwalk میکنید و میرید که ۶ کنید اگر دشمنان Dust و Gem و Sentry Ward داشته باشن شما به شدت آسیب پذیرین حتی اگه BKB داشته باشین . ولی با Kelen’s Dagger شما عقب وایمیسین و منتظر میشین تا یه موقعیت خوب (همه هیرو های جمع باشن) پیش بیاد و سریع BKB بعد Blink و سریع ۶ (اگه هیروی AOE Stun مثل Tidehunter’s Ravage داشتید حتما با اون هماهنگ باشید)

۲- به احتمال زیاد اگر بازیکن رفلکس کافی رو داشته باشه Kelen’s Dagger برای فرار میتونه مفیدتر از Lothar’s Edge باشه (فرض کنید حریفتون انقدر حالیش هست که جلوی شما Dust بگیره ) شما شاید بگین “dagger تا ۳ ثانیه بعد اتک خوردن کار نمیکنه” درسته اما Windwalk چه سودی داره وقتی حریف به راحتی شما رو میبینه و هرجا که میرین میاد؟

۳- Kelen’s Dagger نسبت به Lothar’s Edge ازران تر هستش و ترکیب Kelen’s Dagger با Boots of Travel بهتر در میاد تا Lothar’s Edge (مخصوصا واسه فرار) و با ترکیب Kelen’s Dagger با BKB شما میتونید در درگیری های تیمی نقش بهتری داشته باشید تا با ترکیب BKB و Lothar’s Edge (برای فرار هم همینطور)

نکته : در بازی های عمومی معمولا بازیکنان به قدری حرفه ای نیستن که dust بگیرن و شما با بستن Lothar’s Edge مقداری DPS میشین که در فارم به دردتون میخوره

برای راحت بودن شما مزایا و معایب هر دو آیتم رو ذکر میکنم :


Lothar’s Edge

مزایا :

- زمان انتظار کمی داره . این به این معنی نیست که CD پایین تری داره . ۱۸sec CD داره ولی چون ۹ ثانیه invis میشید در واقع فقط ۹ ثانیه منتظر میشید تا دوباره استفاده کنید
– اتک دمیج میده
– مقداری هم AS میده

معایب :

- گرونه (۳۶۱۰G)
– با truesight (آیتم ها یا اسکیل هایی که invis میبینن) ازبین میره
– با برخی اسکیل های AOE و اسکیل هایی مثل hook و … هنوز آسیپ بذیر هستید


Kelen’s Dagger

مزایا :

- ارزونتره (۲۱۵۰G)
– با truesight نیمتونن آسیبی بهتون بزنن
– در موارد بیشتری استفاده میشه

معایب :

- برای استفاده در موقعیت های مختلف به رفلکس بیشتری نیاز داره
– برای استفاده به ۳ ثانیه زمان بعد از آخرین اتک که خوردین نیاز داره
– Stat یا چیز خاص دیگه ای جز بلینک بهتون نمیده

پس اگه تصمیم گرفتین که Lothar’s Edge ببندبد این دو روش آیتم بندی وجود داره :


یا

بستن Lothar’s Edge دو تا سود واستون داره :
۱- ترکیبش با BKB باعث میشه تا بتونید ۶ خوبی بزنید
۲- باعث میشه تا هیرو جنگنده تری بشین (دمیج و AS که DPS تون میکنه)
و اینها دلایلی هستش که Lothar’s Edge در بازی های عمومی محبوبیت بیشتری داره

با توجه به اینکه بازی ها مختلف اند و هرکس به روش و مقدار خاصی میتونه فارم کنه میانگین زمان بستن Lothar’s Edge و BKB و Boots of Travel بین ۲۳ تا ۳۰ دقیقه از بازی هستش و برخی شاید کمتر از این زمان صرف کنند

با یک حساب کلی اگه شما در یک بازی نرمال که زیاد گنک ندارید و زیاد هم کیل نشدید باید این سه آیتم رو زیر ۳۰ دقیقه ببندید . اگه شما فارم کافی برای بستن این آیتم هارو تا دقیقه ۳۰ نکرده باشین و نبسته باشین باید بگم که شما در درگیری های تیمی نمیتونین نقش خوبی داشته باشین چون در بیشتر بازیها درگیری های تیمی بعد از دقیقه ۳۰ پشت سر هم تکرار میشن پس برای اینکه بتونید این ایتم هارو ببندید روی اتک آخر دادن کار کنید و یاد بگیرید چطور در حین فارم به گنک هم بپردازید
پس سعی کنید قبل از دقیقه ۳۰ میزان ۱۵۰ تا اتک آخر داده باشید و در ۳۰ دقیقه هم ۱۸۰۰ تا با هر ثانیه به دست میارین . بعضی بازیکنان SF حتی خیلی بیشتر از این فارم میکنن . ولی زیاد هم به فارم نپردازید تا از بازی عقب بمونید

نقش SF در درگیری های تیمی :

نقش های زیادی میشه واسه SF نوشت ولی کلی هارو بازگو میکنم . SF عقبتر از یاراش وایمیسه و صبر میکنه تا یاراش درگیری رو شروع کنن (مثلا Earthshaker و Tidehunter) . SF نیتونه درگیری رو شروع کنه ولی هیرویی هستش که AOE دمیج بالای داره و بعد وقتی ۶ کنه میتونه صحنه نبرد رو جارو کنه گویی مثل الماس می درخشه .
باید قبل از بازی چک کنید تا ۶ هیرو های مقابلتون هرچند BKB بزنید و Avatar شید روتون کار نکنه نمونه ۶ های که میتونه حتی در BKB جلوی ۶ تون رو بگیره ۶ Beastmaster و Doom Bringer هستش . در این صورت باید صبر کنید تا اونها ۶ کنند یا stun باشند که بتونید ۶ بزنید .

۱- به سمت درگیری برید و توجه داشته باشید که بیشترین فاصله بلینک تون رو از درگیری داشته باشید یعنی اگه بلینک ۱۲۰۰ تا رنج داره در فاصله ۱۱۵۰ تایی از درگیری باشید . این فاصله تقریبا برابر دو سوم (۳/۲) طول صفحه نمایش کامپیوترتون میشه


در تصویر میبینید چطور بازیکن SF آواتار میکنه

۲- اول BKB رو فعال کنید (آواتار) . با این کار قبل از blink ضد اسکیل میشد تا Stun و .. نشید
۳- بلینک کنید و به سرعت ‘R’ بزنید تا Requiem of Souls فعال بشه



در تصویر میبینید SF بلیک میکنه و سریع ۶ میکنه و یارش Dark Seer سریع دشمنان رو به سمت SF با اسکیل Vacuum جمع میکنه

۴- از Shadowraze برای باقی مانده ها استفاده کنید . اگه یونیت مونده بود با اتک این کارو کنید


و میبینید که Triple kill به زیبایی گرفته میشه همون طور که دیدید SF در اینجا HP بالایی نداشت پس نتیجه میگیریم که اگه آیتم درست حرکت درست و به موقع و ساپورت درست یارتون در بازی انجام بشه HP زیاد مهم نیست.

اگه شما تصمیم بگیرین Kelen’s Dagger و نبندین و به جاش از Lothar’s Edge استفاده کنید شما باید صبر کنید تا اونها اسکیل های Disable شون رو بزنند و بعد برید و ۶ کنید . اگرچه میتونید Kelen’s Dagger یا Lothar’s Edgeرو بیخیال بشید و Manta Style برید که این ترکیب نیازمند بازی تیمی بالای هستش و بیشتر در بازی های Clan War جایی که بازی های تیمی واقعی انجام میشه این ترکیب دیده میشه .

بقیه آیتم بندی (آیتم بندی آواخر) :

چون بازی با بازی تفاوت داره من آیتم بندی مخصوص و ویژه و یا آیتم های رد شده خاصی پیشنهاد نمیدم . ولی در بازی بازیکنان حرفه ای دیدم از Vanguard و Dagon برای SF استفاده میکنن . یادتون نره باید خلاق بود . اما من جدا بهتون ترکیب Boots of Travel + Dagger + BKB و پیشنهاد میکنم چون ۹۵% به کارتون میاد

آیتم خوبیه بهتون DPS و ۲ تا mirror میده . در بیشتر موارد اولین آیتم DPS هست که بسته میشه . بهتون مقداری Stat و MS میده (که با Boots of Travel یا Power Treadسرعت بالای میگیرین)و قابلیت Use ش این شانس رو به شما میده تا لول هایی که تک هدفه (target) رو به mirror هاتون بزنن . تکثیر هاتون دمیج بالایی دارن و با بستن چند آیتم DPS دیگه بیشتر هم میشه تنها عیبی که داره اینه که تکثیر ها +۶۰ damage اسکیل Necromastery رو نمیگیرن

و

ترکیب خوبیه وقتی که در برابر هیرو های لول زن آسیب پذیر بازی میکنید یا بازی تیمیتون بر پایه آرمور منفی قرار گرفته (برای مثال Nevermore + Slarder + Lanaya) . فقط قبلش آیتم BKB رو داشته باشین تا نتونن با اسکیل های دمیج سنگین بندازنتون

سپس

Lifesteal چیزی هستش که هر هیرو DPS-carry بهش احتیاج داره اما این آیتم رو سعی کنید بعد از آیتم های DPS تون برید مثلا Butterfly

این آیتم Stat خوبی داره و ms/agi/dmg خوبی هم میده و با قابلیت منحصر به فردش آیتم خوبی واسه SF میتونه باشه و یک آیتم اختیاریه

ALG و دمیج برای DPS شدن کافیه

Purge این آیتم برای ۶ و اسکیل های بعضی هیرو ها مثل Broodmother و Warlock و sven و Ursa و … خیلی مفید خواهد بود ولی در نظر داشته باشید این آیتم رو قبل از BKB و Dagger ببندید چون تا بعد بستن اونها کاراییش کمتر میشه

بهترین ترکیب برای ترکیب با Lifesteal یا Mjollnirهستش ولی خیلی گرونه و DPS زیادی بهتون نمیده ولی Stat بالایی بهتون میده

سپس

برای فارم کردن عالیه ولی چون شما Shadowraze دارین این آیتم ارزش قیمتش رو نداره . با Eye of Skadi خوب ترکیب میشه

این آیتم ها بهتون مقدار زیادی دمیج میده برای DPS . آیتم Divine Rapier به خوبی با Satanic ترکیب میشه

برای مقابل هیرو های DPS و Basher عالیه برای مثال Troll و faceless و … کاربرد عالیش وقتی هست که void اسکیل ۶ کرده و یارتون رو داره اتک کاری میکنه . متاسفانه نمیشه همزمان Ethereal و BKB کرد . (وقتی دیدین که Void روتون Timewalk کرد سریع Ethereal یا BKB کنین)

قابلیت Disable و Stat بیشتر برای یک fast-farmer شبیه SF بدک نیست اما باید ببینید یم Disable کوتاه به تیمتون کمک میکنه یا نه ولی ترکیب Guinsoo با Kelen’s Dagger و Stygian Desolator برای انداختن هیرو هایی که زود فرار میکنند مثل Anti-mage و Puck و … بسار مناسب است

آیتم هایی که در موقعیت های مختلف کارایی خاص خودشون رو دارن

* * *

چیزی که راجع به SF باید بگم اینه که یک هیرو fast pusher و fast farmer فوق العاده هستش . آیتم هایی که برای این هیرو خیلی موثر هست آیتم هایی که اون رو DPS میکنن موثر نیستن . اما آیتم هایی مثل BKB و Dagger که قابلیتی میدن که شما دمیج AOE سنکینی رو در زمان کمی اعمال کنید خوبن .برتری SF بر دیگر هیرو های DPS carry اینه که یک هیرو AOE سنگین در اواسط بازی هستش و خیلی بیشتر از هیرو های دیگه میتونه فارم کنه. Nevermore یک هیرو AoE carry خوبه و اصلا نباید اون رو یک DPS carry شبیه Phantom Assassin در نظر گرفت .

دوستان :

هیرو هایی که با اسکیل های AOE سنگین میتونن به SF کمک کنن . در این بین Magnus با اسکیل های ۲ و ۳ و ۶ میتونه خیلی کمک کنه

هروهایی که میتونن با قابلیت هاشون به ۱ و ۶ شما کمک کنن . Bloodlust هیرو Ogre به خودتون کمک میکنه و Vacuum هیرو Dark Seer برای ۶ کردن و دمیج سنگین کمک میکنه و Repel هیرو Omniknight بهتون BKB مجانی میده و Guardian Angel هم خیلی بهتون کمک میکنه

یک تیم با قابلیت آمور منفی که فقط جای SF با Stygian Desolator و Assault Cuirass بینشون خالیه

دشمنان :

هیرو هایی که اسکیل هایی دارن که میتونه روی BKB شما کار کنه . وقتی در درگیری های تیمی این هیرو هارو دیدید خیلی دقت کنید . برای مثال ۶ هیرو Treant Protector شما برای اینکه ۶ کنید باید ابتدا سعی کنید تا Treant Protector اسکیل ۶ شو اعمال کنه بعد BKB کنید و بعد ۶ کنید (Manta Style هم میتونه موثر باشه)

این دسته از هیرو ها میتونن راحت لاینی رو که شما push کردین رو برگردونن . Tinker اساسا میتونه اذیتتون کنه و با Rearm کردن میتونه همزمان ۳ لاین رو push بده و با س*ک*۳ کردن شما اذیتتون کنه . اگه Tinker تو بازی بود سعی کنید به محض اینکه BKB بستین فقط بخوابین روی Tinker تا پا نگیره

هیرو های دمیج سنگیم میتونن در ابتدای بازی شرایط رو برای SF سخت کنن